• Odwiedziło nas: 235826 osób
  • Do końca roku: 42 dni
  • Do wakacji: 219 dni
Poniedziałek, 2018-11-19
Imieniny:
Elżbiety, Faustyny

Koncepcja pracy Przedszkola Publicznego w Sulikowie

Jesteś tu: » Strona startowa » Dokumenty dla rodziców » Koncepcja pracy Przedszkola Publicznego w Sulikowie

KONCEPCJA PRACY

PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO W SULIKOWIE


NA LATA 2010-2014

UL. DWORCOWA 2

59-975 SULIKÓW

WOJEWÓDZTWO DOLNOŚLĄSKIE

 

 

Nasze przedszkole: Koncepcja pracy przedszkola nastawiona jest na szeroko rozumiany rozwój dziecka, tak aby poznało radość płynącą z zabawy, nauczyło się nawiązywać relacje z innymi dziećmi, z przyjemnością odkrywało i rozumiało otaczający go świat, nauczyło się samodzielności i poznało nowe doświadczenia. Przedszkole pełni funkcje opiekuńcze, wychowawcze i kształcące. Wspomaga wszechstronny rozwój dziecka odpowiednio do jego indywidualnych potrzeb i możliwości. Tworzy bezpieczne warunki do wspólnej zabawy i nauki.


Promuje dbanie o zdrowie i zachowania przyjazne przyrodzie, buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej, rozwija kompetencje społeczne, a także uczy odróżniania dobra od zła. Pełni również funkcję doradczą i wspierającą działania wychowawcze wobec rodziców. Celem edukacji przedszkolnej jest osiągnięcie przez dziecko stanu gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej.


Nasze hasło to:

„Wszystko co naprawdę powinienem wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu- o tym jak żyć, co robić jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat „ ".


Przedszkole Publiczne w Sulikowie  zatrudnia kadrę pedagogiczną mającą wysokie kwalifikacje pedagogiczne, a także kwalifikacje specjalistyczne: specjalistę w zakresie terapii pedagogicznej, logopedę, specjalistę w zakresie rytmik, języka angielskiego. Kadra tworzy życzliwą i rzeczową atmosferę współdziałania. Systematycznie doskonali organizację i przebieg procesów wspomagania oraz edukacji dzieci. Dyrektor motywuje nauczycieli do pracy na wysokim poziomie poprzez uruchomienie procedury oceniania i nagradzania.

Pomieszczenia przedszkolne, wyposażenie przedszkola, w tym środki dydaktyczne, pozwalają na realizację przyjętych programów. Nowoczesne meble i kąciki zainteresowań oraz atrakcyjne zabawki zachęcają do swobodnej zabawy. Teren przedszkolny sprzyja zabawom na powietrzu oraz prowadzeniu obserwacji


Absolwent Przedszkola:

  • jest gotowy do podjęcia obowiązków szkolnych,
  • ma dobrze rozwinięte procesy poznawcze,
  • potrafi współdziałać w zespole,
  • jest zainteresowany nauką i literaturą,
  • jest samodzielny,
  • jest aktywny w podejmowaniu działań,
  • lubi działania twórcze,
  • jest wrażliwy estetycznie,
  • akceptuje zdrowy styl życia,
  • ma bogatą wiedzę o środowisku przyrodniczym,
  • kocha przyrodę i wie jak ma o nią dbać

Priorytety wychowawcze przedszkola

 

Mocne strony przedszkola:

 

  • Atrakcyjne oferty edukacyjne.
  • Organizacja imprez, uroczystości i wycieczek.
  • Koncepcja przedszkola zrównoważonego
  • Udział w konkursach i festiwalach
  • Organizacja akcji na rzecz dzieci oraz aukcji na rzecz przedszkola.
  • Wysoki poziom pracy
  • Kąciki zainteresowań
  • Atmosfera i klimat przedszkola.
  • Wyposażenie przedszkola
  • Kwalifikacje i doskonalenie nauczycieli
  • Dokumentowanie osiągnięć.
  • Wydawanie własnego pisemka informacyjno - pedagogicznego „Przedszkolak"
  • Estetyka
  • Współpraca ze środowiskiem.

Opracowanie Koncepcji pracy  poprzedzone zostało analizą SWOT.Wybrane cele rozwojowe wzmacniają mocne strony placówki i określają zadania podejmowane w celu wyeliminowania problemów do rozwiązania. Wybór celów rozwojowych uwzględnia różne aspekty pracy wychowawczo - dydaktycznej przedszkola oraz rozwój zawodowy nauczycieli Niniejsza koncepcja oparta jest na założeniach rozwoju przedszkola na lata 2010-2014



Cele i zamierzenia przedszkola:
  • Kontynuacja dobrych stron pracy placówki.
  • Rozszerzenie propozycji edukacyjnych  ze zwróceniem szczególnej uwagi na programu edukacji dla zrównoważonego rozwoju
  • Rozwój kadry pedagogicznej poprzez uzyskiwanie nowych kompetencji edukacyjnych.
  • Rozwój bazy przedszkola - polepszanie warunków materialno -technicznych.
  • Rozwijanie zdolności dzieci, pomoc każdemu wychowankowi mającemu trudności.
  • Współpraca z rodziną  dziecka.
  • Współpraca ze środowiskiem - jednoczenie się społeczności lokalnej wokół przedszkola. Pozyskiwanie wszelkiej pomocy i środków do wysokiego poziomu pracy, osiągania standardów i jak najlepszego funkcjonowania przedszkola




PRZEDSZKOLNY ZESTAW PROGRAMÓW

Lp.

Tytuł programu

Autor

Wydawnictwo

Nr dopuszczenia dyrektora

1.

Program Edukacji Przedszkolnej „Nasze przedszkole"

Małgorzata Kwaśniewska i Wiesława Żaba - Żabińska

MAC Edukacja

1/PP/09