• Odwiedziło nas: 195586 osób
  • Do końca roku: 254 dni
  • Do wakacji: 62 dni
Sobota, 2018-04-21
Imieniny:
Jarosława, Konrada

Zajęcia z logopedii

Jesteś tu: » Strona startowa » Zajęcia z logopedii

Zajęcia logopedyczne w przedszkolu prowadzi neurologopeda mgr Beata Szczepańska.

We  wrześniu w przedszkolu prowadzone są przesiewowe badania logopedyczne wśród dzieci, które pozwalają ocenić poziom rozwoju mowy. Każde dziecko objęte terapią logopedyczną uczestniczy w niej systematycznie, a zajęcia są dostosowane do indywidualnych potrzeb dziecka.

W czasie zajęć logopedycznych prowadzone są ćwiczenia:

  • usprawniające narządy artykulacyjne,
  • fonacyjne,
  • oddechowe,
  • słuchu fonematycznego,
  • artykulacyjne,

Ćwiczenia te mają na celu wspomaganie rozwoju mowy, odbywają się w formie zabawowej.

Wszyscy zainteresowani rodzice mogą skorzystać z konsultacji indywidualnych z logopedą oraz zajęć otwartych, podczas których mogą zaobserwować sposoby i techniki pracy z dzieckiem w celu wykorzystania ich w domu.

 

Rodzicom dzieci uczęszczających na zajęcia logopedyczne przypominam o konieczności przynoszenia zeszytów w dniu zajęć oraz kontynuowania zaleconych ćwiczeń w domu. To jest naprawdę ważny element terapii.

 

Dziękuję.

Szanowni Rodzice,

Dzieci w przedszkolu objęte są opieką logopedyczną  w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej.

Każde dziecko uczestniczące w zajęciach indywidualnych pracuje nad poprawieniem wymowy, usprawnieniem aparatu artykulacyjnego, przy użyciu różnych skutecznych metod pracy.Podczas zajęć pracujemy również nad rozwojem komunikacji dziecka, i w tym właśnie upatruję wielką Państwa rolę - Rodzica – przewodnika po świecie nazw, przedmiotów w świecie dziecka i  jego mowy.

czytaj więcej
  • Cele terapii logopedycznej

Cele terapii logopedycznej:

  • kształtowanie świadomości logopedycznej wśród rodziców, nauczycieli i dzieci
  • kontrolowanie prawidłowego rozwoju mowy dziecka poprzez wczesną diagnozę i stymulację funkcji językowych
  • wprowadzenie działań profilaktycznych poprzez programy terapeutyczne
  • ocena ryzyka zaburzeń mowy będących wynikiem nieprawidłowego oddychania oraz zaburzonego rozwoju emocjonalnego
  • korygowanie nieprawidłowych nawyków fizjologicznych
  • ścisła współpraca z rodziną dziecka, pedagogami, terapeutami oraz specjalistami
  • usprawnianie kompetencji językowych oraz fluencji słownej dziecka, wzbogacanie słownika biernego i czynnego
  • wyrównywanie szans edukacyjnych oraz wspomaganie rozwoju dziecka poprzez zindywidualizowaną metodykę pracy
  • budowanie systemu motywacyjnego dziecka zgodnie z wyznacznikami modelu behawioralnego, rozwijanie potrzeb estetycznych i kształtowanie pozytywnej samooceny

Jak postępować aby rozwój mowy dziecka przebiegał prawidłowo.

czytaj więcej

Pliki do pobrania